تاریخچه
با تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب و به منظور دسترسی سریع مشترکین به خدمات شرکت بویژه در موارد فوریتی از جمله حوادث انشعابات و شبکه، قطع آب و افت فشار شماره سه رقمی (تلفن 122) راهاندازی شد. این شماره تلفن با عنوان امداد آب تا سالها صرفا نیازهای فوریتی مشترکین را پاسخگویی می نمود. اما با تغییرات اجتماعی و فرهنگی بتدریج در شرکتهای بزرگ پاسخگویی در سایر زمینهها نیز بصورت محدود و موردی در دستور کار قرار گرفت اما این روند بصورت منسجم و سازمان یافته دنبال نشد و با شرایط با تغییرات مدیریتی و تحت تاثیر سلیقه و نگرش مدیران دستخوش تغییرات متعدد شد.